Khamis, 31 Mac 2011

Oh kome doyan dah berbunge..

Kat Bentong skrang tengah musim durian kat tempat lain aku tak tahu la plak..kenyang weh makan durian hari2...free plak tuh..terbaekk dari ladang asben (Durian Kampung, D24, Musang King, Durian kawen mcm2 lah). Dulu sebelum kawen kalo nk makan durian kene beli skrg takyah dahhhh...sumenye depan mata jer...aku mmg giler durian ikutkan sebijik mana cukopppp..tapi kalo makan byk2 panas badan woooo..Ammar aku tgk gaya mcm suke dgn buah ni..aritu suap kat dia sikit mlm tu batuk tak berhenti2 siann plakkk...(lagipun time tu dia tak sihat)


Dulu aku tengok mak amik isi durian yg masam2 n ala2 busuk baru di buat tempoyak..tapi area sini durian elok isinye selamba jer buat tempoyak..lagi sedappp rupanya..gulai tempoyak masak masak ikan patin perghhhhhh kecur air liur (kawen dgn org Pahang baru merasa ikan2 Patin ni wehhhh)


Satu g kalo makan nasik panas2 ada plak ikan goreng pehtu cicah sambal tempoyak dgn kacang pjg fuhhhhh asben lalu blakang pon tak perasan beb hehehe..takleh citer pjg2 kang terliur2 aku kat cni hehehe daaaa...